ForVANDling

Endelig kom regnen. Jeg har netop stået med hovedet ude i tropeaftenen og mærket de forfriskende dråber mod mit ansigt. Det føltes som at blive født påny.

Trykket og varmen og støvet det sidste stykke tid er steget til hovedet, og folk har nærmest gået rundt i trance og ventet på, at den forløsende regn skulle komme. Og her er den så. De 35 grader indendøre i dag og timevis af spektakulære lyn dansende henover himmelen her til aften varslede dens komme.

Begrebet regndans er i mit univers lige gået fra at være en sang med Danseorkestret til noget helt virkeligt. Jeg vil gå ud i regnen igen og indsnuse duftene og danse for at den varer hele natten.

-Ok, blev lige grebet af det romantiske møde med troperegnen og havde glemt, at naturen på disse breddegrader har det med at være ekstrem. Det står nu ned i stænger, så jeg kom mig hurtigt over min danseiver, og er atter listet indendøre, hvor jeg til gengæld ikke kan høre, hvad jeg selv tænker med regnen på vores bliktag.

Kommentarer

Mar sagde…
Kære Brit & CO,
Dejligt at høre at I fik besøg af el Dios de la lluvia. Her har vi fået en del besøg, vil ikke have noget imod at bytte lidt, savner varmen....
Mange hilsner fra Indiakaj.
KH
Marga

Populære opslag